Compartir para crecer


En crisis o no crisis, sólo a través de la colaboración y la generación de sinergias se puede ser competitivo en la ‘diversa’ realidad del mundo y mercado global. Algo que hará confluir a grandes y pequeños desde sus respectivos extremos. Así, los pequeños se unirán sin dejar por ello de competir entre ellos, o mejor de buscar su espacio que luego sabrán respetar, y los grandes se fragmentarán sin dejar por ello de formar una unidad. Algunos llevan tiempo entendiéndolo: Los comerciantes chinos, por el lado de los peqeños; el grupo INDITEX (inicialmente sólo ZARA), por el lado de los grandes.

De verdad que no se diferencian tanto, digo de tienda hacia atrás. Y en todo caso, es el único camino para ser realmente GLOBAL. Una de las carencias de las empresas españolas que a fuerza de crisis se va corrigiendo.

About fernando de souza diaz pavon

What's the reason of this blog? Mainly, to show something different to the mainstream; an alternative view on current affairs able to challenge the 'status quo'. And also because, by sharing my thoughts, I feel freer. If I become, to some extent, influential through this activity, I just hope to help others to feel the same. Why not? Thus, don't expect to find here what you can read in the newspapers.
This entry was posted in BUSINESS, ECONOMY, ENTREPRENEURSHIP, IN SPANISH, SOCIETY and tagged , , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s